2008. február 27., szerda

Maradás

[2008. febr. 26. - délben, a Kossuth téren]

Én hazudtam.
De sírok veled is.
Fogalmam sincs, hogy ez neked mennyire fáj.
Szakítani nem könnyű,
így sem.

A maradás értékén gondolkodom.
Mit jelent maradni?
Kitartani valaki mellett, nagyon soká?
Ez maga a csönd.

Nem tudok mit írni.

...

Száll a madár ágról ágra -
Száll a szívem vágyból vágyba.
Mit jelent maradni?

...

A maradás csöndjébe sikított
bele az a szombat éjszaka.

Mit jelent az igazi?
Megtalálni az igazit -
Hisz te igazán szeretsz
s igazából én is szeretlek.
Akkor mi összetartozunk?

...

Sokszor éreztem magam inkább
a lányodnak, mint
szerelmesednek.
Tanítvány a tanár ölén.
Sokszor éreztem: öreg vagy, s
én még harsány tavaszomat éltem.
Éreztem szeretsz, és tanítasz
és én akartam tanulni tetőled.
És most egyszerre szeretnék
menni, s maradni,
mert olyan, mintha apámat
cserélném játszópajtásra épp -
De miért?
Ő némán szeret, s büszkén nézi,
amint ifjú örömtől virágzik e nő,
ki szerelmesen szabad,
és ott van, ha tanácsa kéne épp - -
Téged nem tudlak lecserélni.
gsdfs
...

Tudsz te még engem szeretni?
Tudsz te tanítani még?

Továbbmenni az úton.
De az út, előbb-utóbb
maradást jelent.

Boldognak lenni egy másik
ember boldogtalansága árán?
Hol van itt a szabadság?

Könnyeid fájnak.
Könnyezem.
Én sem értem, mi történt.

...

Eldöntöttem, hogy téged is elhagylak
egy újabb, éledő vágy okán.
De láttam a mérhetetlen
szomorúságot szemedben, mit
szakításunk tényén érzel,
és ismét megszerettelek.
Lehet, hogy a változás, mi
minden dolgok természete,
most a kívül helyett
bennem kell történjen?
Hogy a szűntelen lezárás és
újrakezdés állandóságot teremtett?

Az úton levés - mondtam már -
maradást jelent egy ponton.
S a változás így az állandó
megtalálását?
Ez az, ami állandó!
Én mindig vágyni fogok el
és mindig várni az újat.

...

Te vadkan! Buddhista vadkan.

A fedeletlen turmixgép már megint
óriási szemetet csinál.


T


Nincsenek megjegyzések: